dimarts, 17 de novembre del 2015

Aportació pel decàleg. Tasca obligatòria 1

1. Com s´aprèn al nostre centre?


El nostre centre s'aprèn de forma tradicional. El mestre és el que transmet els coneixements i els alumnes són els receptors. En algunes sessions d'algunes àrees la metodologia canvia i l'alumne és el protagonista de l'aprenentatge. Respecte a l'avaluació es prioritzen els controls dels continguts.

2. Com s'hauria d'ensenyar al nostre centre? 

Pens que al nostre centre s'hauria d'ensenyar a partir dels coneixements que ja tenen els alumnes. A partir d'aquí establir els objectius que es volen aconseguir intentant una metodologia que motivàs tan a alumnes, mestres i famílies.

3. Quin paper tendran els projectes? 

Els projectes han de ser una eina més del canvi que s'hauria de dur al nostre centre. No hem de voler només utilitzar projectes, hi ha altres idees, eines que afavoreixen la interacció, la motivació i l'enriquiment dels membres que formen el procés d'ensenyament i aprenentatge. 

4. Quin paper tendrà la tecnologia i els dispositius mòbils? 

La tecnologia i dispositius mòbils, tenen i tendran un paper important en aquest procés de canvi. Són un element que sol presentar els continguts de forma atractiva i motivant pels alumnes. Alhora permet una interacció amb els companys i mestres. Amb els dispositius mòbils podem disposar d'una font de recursos que cada dia creix, una eina d'edició molt potent i una forma de publicació per donar a conéixer el que feim, immediata

2 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Un model eclèctic i sense abusar dels projectes, sobretot els cursos alts de l'etapa, crec que seria més eficient i "productiu". No és possible deslligar, alumne, família i societat. Hi hem de pensar. No podem començar la casa per la teulada; família i societat han de canviar i acceptar models antagònics dels que ara per ara són els vigents, sinó serà una moda passatgera com han estat altres moviments pedagògics ( Marina Donadeu Grabalosa al seu treball "Una mirada a les experiències educatives alternatives", afirma....." penso que les escoles lliures només responen a aquelles
    famílies que creuen molt en l’educació i tenen els recursos econòmics per poder
    destinar-los a aquests projectes. La funció inclusiva de l’escola pel que fa a totes
    les classes socials i totes les cultures no es pot contemplar en aquestes escoles".

    En quasi tota la documentació sobre aquests moviments hi ha un denominador comú, "escola petita".

    ResponElimina