dilluns, 16 de novembre del 2015

Anàlisi de l'ABP

A l'hora de posar en pràctica qualsevol metodologia nova és molt important tenir coneixement dels inicis d'aquesta, de quins varen ésser els motius que dugueren a posar-la en pràctica, dels objectius que es pretenien aconseguir, de les dificultats que anaren sorgint durant el procés i finalment dels resultats que s'obtingueren.
Aquesta recerca d'informació ens ha duit a conéixer que l'ABP va néixer en la dècada dels 60 a la Universitat de McMaster ( Canadà) per a combatre la desmotivació dels alumnes de medicina.
Que diversos estudis mostren que l'ABP fomenta habilitats molt importants, tals com el treball en grup, l'aprenentatge autònom, la planificació de temps, el treball per projectes o la capacitat d'expressió oral i escrita, i millora la motivació de l'alumne, el que es tradueix en un millor rendiment acadèmic i una major persistència en l'estudi.
Que aquest tipus d'experiències poden ser beneficioses tant per a l'estudiant, que desenvolupa noves habilitats, com per al professorat, ja que requereix components de comunicació, d'intercanvi i de gestió d'informació i on l'ús de tecnologies de la informació adequades pot ser de gran ajuda.

Una vegada analitzada aquesta informació podem dir que l'objectiu de l'escola d'avui ha de  ser proporcionar als nostres alumnes i a nosaltres mateixos de les eines necessàries per poder adquirir aquestes habilitats anteriorment exposades. I que aquestes s'han d'anar incorporant progressivament, analitzant tot el procés, adquirint tota la informació necessària per aconseguir els objectius que pretenem.

1 comentari:

  1. Em pareix molt encertada aquesta entrada. Poses la primera pedra des d'on poder partir. Tenir aquest punt d'inici clar és un dels objectius generals del curs, i veig que tu ja el tens ben clar. A més a més fonamentes molt bé la intencionalitat d'aquesta metodologia. "BRAVO"


    ResponElimina