APRENENTATGE BASAT PER PROJECTES (ABP)
A l’hora de reflexionar envers l’aprenentatge
basat per projectes cal partir, irreversiblement, del punt de demanar-nos : i
nosaltres, com ensenyam?
Davant d’aquesta pregunta, sens
dubte, la resposta és clara: al nostre centre, impartim una metodologia
tradicional. Malgrat que és cert que hi ha un interès en dinamitzar aquest
aspecte i fer camí, de cada vegada més, cap a un ensenyament que es basi per
projectes.
En aquest sentit, l’interès
sorgeix arran de la voluntat d’alguns docents de fomentar aspectes que
considerem essencials i totalment necessaris per tal que els nostres alumnes
aprenguin de manera més efectiva. Aquests aspectes fan referència al foment del
treball en equip i de l’aprenentatge autònom, així com també a la necessitat
d’aprendre de manera significativa i motivadora.
Partint d’aquesta perspectiva, la
voluntat del centre és poder fer camí cap a metodologies innovadores i la
utilització de noves tecnologies (per exemple, amb la incorporació de nous dispositius
mòbils a 5è).
Estic molt dacord en la teva reflexió i totalment dacord en quan a la voluntat del centre però.... és la voluntat de la majoria dels docents que impartim docència a Petra? Crec que la 1a passa lesteim fent. I no em referesc a fer un curset que ens inspiri fer feina per projectes. Sino obrir els ulls, reconeixer que esteim ancorats en un metode tradicional i que hi ha mes opcions, com es el treball en projectes.
ResponEliminaEstic molt dacord en la teva reflexió i totalment dacord en quan a la voluntat del centre però.... és la voluntat de la majoria dels docents que impartim docència a Petra? Crec que la 1a passa lesteim fent. I no em referesc a fer un curset que ens inspiri fer feina per projectes. Sino obrir els ulls, reconeixer que esteim ancorats en un metode tradicional i que hi ha mes opcions, com es el treball en projectes.
ResponElimina