dimarts, 17 de novembre del 2015

Aportacions al decàleg



APRENENTATGE BASAT PER PROJECTES (ABP)

A l’hora de reflexionar envers l’aprenentatge basat per projectes cal partir, irreversiblement, del punt de demanar-nos : i nosaltres, com ensenyam?
Davant d’aquesta pregunta, sens dubte, la resposta és clara: al nostre centre, impartim una metodologia tradicional. Malgrat que és cert que hi ha un interès en dinamitzar aquest aspecte i fer camí, de cada vegada més, cap a un ensenyament que es basi per projectes.
En aquest sentit, l’interès sorgeix arran de la voluntat d’alguns docents de fomentar aspectes que considerem essencials i totalment necessaris per tal que els nostres alumnes aprenguin de manera més efectiva. Aquests aspectes fan referència al foment del treball en equip i de l’aprenentatge autònom, així com també a la necessitat d’aprendre de manera significativa i motivadora.
Partint d’aquesta perspectiva, la voluntat del centre és poder fer camí cap a metodologies innovadores i la utilització de noves tecnologies (per exemple, amb la incorporació de nous dispositius mòbils a 5è).

2 comentaris:

  1. Estic molt dacord en la teva reflexió i totalment dacord en quan a la voluntat del centre però.... és la voluntat de la majoria dels docents que impartim docència a Petra? Crec que la 1a passa lesteim fent. I no em referesc a fer un curset que ens inspiri fer feina per projectes. Sino obrir els ulls, reconeixer que esteim ancorats en un metode tradicional i que hi ha mes opcions, com es el treball en projectes.

    ResponElimina
  2. Estic molt dacord en la teva reflexió i totalment dacord en quan a la voluntat del centre però.... és la voluntat de la majoria dels docents que impartim docència a Petra? Crec que la 1a passa lesteim fent. I no em referesc a fer un curset que ens inspiri fer feina per projectes. Sino obrir els ulls, reconeixer que esteim ancorats en un metode tradicional i que hi ha mes opcions, com es el treball en projectes.

    ResponElimina